woensdag 12 september 2012

Review: Culi Bake Macarons


Vandaag heb ik een review voor jullie van de Culi Bake Macarons bakmix!
Deze bakmix is te koop bij de Action voor 1,98 euro, een leuk prijsje dus.
Ik had echt nog nooit macarons gegeten maar ze zagen er zooo schattig en dan moet ik ze wel eens proberen. En er is niets leukers dan iets zelf maken!
Benieuwd hoe deze bakmix mij is bevallen?
Wat ik echt een pluspunt vind is dat je maar heel weinig zelf hoeft toe tevoegen, alleen maar 2 eiwitten, 1 eetlepel melk en 50 gram zachte boter! 


Het is erg makkelijk te maken en het staat allemaal goed uitgelegd, alleen er staat niet echt goed uitgelegd hoe je echte 'ronde' macarons maakt. Dat is wel jammer, daarom zijn mijn macarons nou niet bepaald rond geworden ;)
Hier zie je hoe het eiwit 'stijf' is geworden:

Het is handig om ze te bewaren in de koelkast. Als je ze wil opeten en uit de koelkast haalt, eet ze dan pas na een tijdje zodat ze niet helemaal koud zijn. Je zal het vast niet denken maar als je ze in de koelkast zet worden ze lekker zacht!
Er staat dat je er 12 macarons van kan maken maar je kan er veel meer maken! Ik had er 14, maar je kan er veel meer maken. Alleen op mijn bakplaat konden er niet meer!

Ik vond ze echt super lekker smaken!
Ze zijn niet super mooi geworden, maar bij macarons is het denk ik gewoon zo dat je het vaak moet doen om ze echt 'mooi' te krijgen. Oefening baart kunst!

2 opmerkingen: