maandag 29 oktober 2012

Nail art: Jack O'Lantern

 
Laatst had ik al een halloween nail art geplaatst, maar ik kon het gewoon niet laten om er nog 1 te maken. Bij Halloween horen natuurlijk uitgeholde pompoenen met een gezichtje erin, in Amerika noemen ze die pompoenen: 'Jack O'Lanterns'! Ik besloot ze te maken op mijn nagels.
Benieuwd hoe ik deze maak?

Wat heb je nodig?
* Oranje lak
* Donker oranje lak (donkerder dan de oranje die je gebruikt)
* Zwarte lak
* Groene lak
* Basecoat
* Topcoat
* Dottingtool
* Dun kwastje
 
 
Hoe maak je het?
 
1. Breng een basecoat aan en daarna lak je al je nagels zwart behalve 1 nagel, die lak je oranje. Ik heb voor mijn ringvinger gekozen.


 
2. Maak de pompoenvormen aan het uiteinde van je nagel met een dottingtool en vul het daarna in met de gewone oranje lak.
 


 
3. Om een beetje 'schaduw' te maken op de pompoenen gebruik je de donkeroranje lak en trek je de pompoen over met het dunne kwastje, ook kan je nog 2 gebogen streepjes zetten in de pompoen. 
 
 
4. Met de dottingtool kun je een stokje aan de pompoen maken met de groene lak.
 

 
5. Om het gezichtje van de pompoen te maken heb je het dunne kwastje en de zwart weer nodig. Voor de ogen maak je een soort van 'langwerpige' driehoekjes en voor de mond maak je gewone driehoekjes.
 


6. Op de oranje nagel maak je ook een gezichtje met het dunne kwastje en de zwart. Voor de ogen maak je driehoekjes en voor de mond maak je gewoon een normaal mondje, maar dan een beetje hoekig. Als laatste breng je een topcoat aan en je nagels zijn klaar!


Ik hoop dat jullie het leuk vonden!



1 opmerking: