donderdag 6 december 2012

Nail art: Snowflakes


De 'pakjesmaand' komt er weer aan! December is één van mijn favoriete maanden. Ik ben namelijk 12 december jarig en natuurlijk omdat Sinterklaas weer in het land is en Kerst er ook weer aan komt. Alleen maar gezelligheid dus! Bij de winter hoort natuurlijk kou, sneeuw en schaatsen. Nu is het wel altijd even afwachten of het dit jaar weer zo is, maar hopen kan altijd! Ik vond het wel leuk om een bijpassende nail art te maken die goed bij de winter past: snowflakes.
Benieuwd hoe ik deze 'snowflakes' nail art maak?

Wat heb je nodig?
* Basecoat
* Zilveren lak
* Blauwe lak
* Mint/lichtblauwe lak
* Blauwe shimmer lak
* Witte lak
* Glitter topcoat
* Kleine sponsjes
* Dottingtool
* Dunkwastje
* Fan brush


Hoe maak je het?

1. Lak je nagels met een basecoat en daarna met een mint/lichtblauwe lak.

 
 2. Dip je sponsje in de blauwe nagellak. Druk het sponsje lichtjes op een plek op je nagel. Je kan het op elke nagel op een andere plek doen. Ik vind variatie leuker dan alles op dezelfde plek!

 
3. Dip je de sponsje in de blauwe shimmer lak. Druk het sponsje een beetje op het blauwe gedeelte en ernaast. Daarna ga je over de plek waar je 'gesponst' hebt met een sponsje de zilveren lak erop dippen.
 

 
 
4. Doe wat witte nagellak op een stukje aluminiumfolie en 'sleep' er met de fanbrush doorheen.
 
 
 
5. 'Sleep' de fanbrush aan allebei de kanten van je nagels.
 
 
6. Maak een sterretje op je nagel met de witte lak en het dunne kwastje.
 
 
7. Aan het uiteinde van het sterretje zet je een 'V'.

 
 
8. Maak in het midden nog een 'echte ster'. Dit doe je door de streepjes aan elkaar te verbinden met een 'V'.
 

 
9. Maak met de dottingtool op de overgebleven nagels stippen. Het is het leukst als de stippen niet allemaal even groot zijn. Als laatste breng je de glitter topcoat aan en je nagels zien er weer mooi uit!
 
 

Ik hoop dat jullie het leuk vonden!
 
 
 

 

 

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er echt super leuk uit, ik wil ook echt nog zoiets gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie nail art! Heel winters, past nu wel bij de sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen