donderdag 13 maart 2014

Review: Essence Glitter Jewels Effect Nail Polish - #10 Glitterbomb


Zoals jullie misschien al weten hebben Essence en Catrice hun assortiment weer vernieuwd. In het persbericht zag ik al een aantal hele mooie producten staan (vooral veel nagellak!). Een tijdje terug kocht ik een paar nieuwe make-up producten en ook dit mooie glitter jewels effect nagellakje van essence: #10 Glitterbomb. Een glitterbomb is het zeker! Ik vind oudroze een hele mooie kleur en als een nagellak dan ook nog glitters bevat ben ik verkocht! Ik zag dezelfde nagellak ook in het groen/blauw, een beetje zeegroen, maar deze oudroze kleur kun je beter combineren. Daarom heb ik ook deze gekozen, maar de zeegroene was ook heel erg mooi! Verder zag ik nog meer effect nagellakjes, allemaal met veel glitters, prachtig! 
Benieuwd naar deze nagellak? Lees dan snel verder!


De flacon van de nagellak ziet er niet heel bijzonder uit. 'effect' is alleen iets anders gedrukt dan 'essence' en 'nail polish'. Ik vind het wel wat feestelijks hebben! Op de spiegelende dop zit een sticker met 'glitter jewels' erop. Dit vind ik wel een beetje jammer, want door de sticker ziet het er een beetje goedkoop uit (wat de lak eigenlijk ook is). Maar goed, het gaat niet om het verpakking, maar om het product :). Over het algemeen vind ik het wel een leuke uitstraling hebben.

Zoals je kunt zien is het een doorzichtige lak met heel veel oudroze glitters en flakies. Dat de de glitters oudroze zijn vind ik heel leuk bedacht door Essence, want nagellakjes met roze glitters zijn er in overvloed, maar lakjes met oudroze glitters zie je eigenlijk helemaal niet zo vaak! De glitters zijn niet allemaal even groot. Je hebt kleine glittertjes en wat grote flakies. Op deze foto kun je de kleur en de glitters goed zien.  


Wat mij opviel was dat de substantie erg dik en bijna stroperig was. Dit komt waarschijnlijk door de hoeveelheid glitters, want er zitten meer glitters in dan in een top coat. Dit vond ik alleen niet heel fijn lakken. De dekking vond ik ook een beetje tegenvallen. Ik had wel verwacht dat de lak goed dekkend zou zijn. Vooral omdat het geen top coat is, maar echt een nagellak. Met één laagje is het meer een top coat. 


Maar... bij twee laagjes dekt hij wel aardig goed! Na het eerste laagje had ik eerlijk gezegd niet gedacht dat hij met twee laagjes zou dekken. Toch wel! Als de lak is opgedroogd geeft het een soort 'zand effect', een beetje te vergelijken met de sand nagellakjes van essence. Je kunt het ook heel goed voelen als je je nagels aanraakt. 


De glitters glinsteren heel erg mooi in de zon (en uit de zon). Bij alle foto's heb ik geen top coat gebruikt, maar ik denk dat de glitters nog meer gaan glimmen als je een top coat gebruikt. Ik heb ook twee laagjes gebruikt en als je meer laagjes doet zal de lak nog beter dekken. Op zich vind ik meer dan twee laagjes niet nodig, maar als je hem echt perfect wilt laten dekken zul je toch drie laagjes moeten gebruiken. 


De nagellak droogde erg snel! Sneller dan ik had verwacht, want meestal drogen glitterlakken niet zo snel. Wat ik wel erg jammer vond was dat hij al heel snel begon te chippen. Na één dag waren er al stukjes af aan de bovenkant van mijn nagels. Jammer! Toch vind ik het wel een heel mooi lakje. De glitters zien er super gaaf uit en met een top coat zal de nagellak nog beter tot zijn recht komen. Ik ben tevreden! 
Voor maar €1,99 kun je Glitterbomb kopen bij de Kruidvat.

Wat vinden jullie van dit speciale nagellakje? 

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie nagellak. Alleen jammer dat ie zo snel chipt..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nagellakje! Jammer van het chippen, één dag is wel heel weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem heel mooi, maar om die nu voor één dag dragen te gaan kopen... Nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig lakje! Wel jammer van het chippen, maar essence is dan ook goedkoop!

    BeantwoordenVerwijderen