dinsdag 17 juni 2014

Nail art: De Nederlandse vlag (voor het WK!)


Na vier jaar wachten is het WK er eindelijk weer! Ik vind het altijd een super leuke periode, want heel Nederland is even één, als je begrijpt wat ik bedoel. Iedereen kijkt dan vol trots naar de wedstrijden die het Nederlands elftal speelt, en ik ook. Voetbal vind ik eigenlijk helemaal niks, maar als Nederland speelt vind ik het wel onwijs leuk om te kijken. Vrijdag speelde Nederland tegen Spanje en ze hebben revanche genomen van vier jaar geleden. Jeetje wat hebben ze de Spanjaarden ingemaakt zeg, het is gewoon niet normaal! 5-1 had ik totaal niet verwacht, maar wat een geweldige wedstrijd zeg. Morgen spelen ze tegen Australië en natuurlijk moesten mijn nagels ook in het teken van het wk staan. Daarom heb ik de Nederlandse vlag op mijn nagels gemaakt. Het is helemaal niet moeilijk, maar het ziet er wel heel leuk uit, zeker voor het wk! 
Benieuwd hoe ik dit maak? Lees dan snel verder! 

Wat heb je nodig? 
* Base Coat
* Witte lak
* Blauwe lak
* Rode lak
* Glitter top coat
* Sponsjes


Hoe maak je het? 
1. Lak je nagels eerst met een base coat en daarna met de witte lak. Je hoeft hiervan maar één laagje te doen, want het hoeft niet helemaal te dekken. De witte lak is alleen maar om de rode en blauwe kleur mooi te laten uitkomen. 


2. Knip een langwerpig stukje uit een keukenspons en doe aan één kant een streepje blauwe nagellak, maar niet te veel. Hiermee ga je op je nagels deppen zodat er een blauwe streep ontstaat. zorg ervoor dat de blauwe lak aan de kant van de nagelriemen komt. Je kunt de blauwe lak ook aan de bovenkant van je nagels doen. Dit is helemaal aan jou! 


3. Doe op hetzelfde sponsje de rode nagellak, maar dan aan de andere kant van het sponsje. Dep hiermee ook een streep op de bovenkant van je nagels. Het is niet erg als je iets te veel rood hebt gedaan, want dat kunnen we straks wegwerken met de wit.


4. Op een ander sponsje doe je een beetje witte nagellak en hiermee ga je op het midden van je nagels deppen en ook op de scheidingslijnen met de rode en blauwe kleur. Nu lopen de kleuren wat mooier in elkaar over. Als je tevreden bent met het resultaat kun je je nagels met de glitter top coat lakken. Dit geeft een extra feestelijk resultaat! 


Ik ben in ieder geval klaar voor de wedstrijd tegen Australië en ik denk dat Nederland een goede kans maakt om te winnen. Ik hoop in ieder geval dat het net zo'n goede wedstrijd word als tegen Spanje! Waarschijnlijk zullen jullie nog meer wk nail arts zien, want ik ga er wel vanuit dat Nederland doorgaat naar de achtste finales :).

Wat vinden jullie van de nail art? 

5 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk gedaan! Met een spons kan je toch zo'n leuk effect creeeren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee om met een sponsje de vlag te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie nailart! En sorry maar ik duim voor Australië haha, onze keeper (Mathew Ryan) staat in de goal dus ik moet eigenlijk wel :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk gedaan!
    Leuk effect met die spons

    Liefs,
    Karlien
    http://polishedcats.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuk effect heeft deze nail art.

    BeantwoordenVerwijderen